Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 400 015 topran

Wspomaganie, wentylator chłodzący 400 015 TOPRAN

400 015 Wspomaganie, wentylator chłodzący TOPRAN
topran 400 015
Wspomaganie, wentylator chłodzący 400 015
400 015
topran 400 015 Wspomaganie, wentylator chłodzący
102.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

400 015

producent:

TOPRAN

Liczba łączników flanszy 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wspomaganie, wentylator chłodzący 400 015 TOPRAN

Ramię napinacza paska wieloklinowego pasuje do: MERCEDES 124 (A124), 124 (C124), 124 (W124), 124 T-MODEL (S124), 190 (W201), E (W124), E T-MODEL (S124), S (W126) 2.5/2.6/3.0 01.85-06.96

Wspomaganie, wentylator chłodzący 400 015 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Wspomaganie, wentylator chłodzący 400 015 producenta TOPRAN

MERCEDES-BENZ

1032000928, 1032001128, 1032001728, 1032001828, A1032000928, A1032001128, A1032001728, A1032001828

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      103 200 09 28
MERCEDES-BENZ      103 200 11 28
MERCEDES-BENZ      103 200 17 28
MERCEDES-BENZ      103 200 18 28
MERCEDES-BENZ      A103 200 09 28
MERCEDES-BENZ      A103 200 11 28
MERCEDES-BENZ      A103 200 17 28
MERCEDES-BENZ      A103 200 18 28

Zastosowanie Wspomaganie, wentylator chłodzący 400 015 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wspomaganie, wentylator chłodzący 400 015 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.