Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 400 289 topran

Sworzeń wahacza, t+ 400 289 TOPRAN

400 289 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
topran 400 289
Sworzeń wahacza, t+ 400 289
400 289
topran 400 289 Sworzeń wahacza, t+
Sworzeń wahacza, t+ 400 289 topran
Sworzeń wahacza, t+ 400 289 topran
37.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro
5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

400 289

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
Ilość na oś 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 400 289 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 16mm, z nakrętką) pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S202), C (W202), CLK (A208), CLK (C208), E T-MODEL (S210) 1.8-5.5 03.93-07.09
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      202 333 00 27
MERCEDES-BENZ      210 330 00 35
MERCEDES-BENZ      210 333 04 27
MERCEDES-BENZ      211 330 03 35
MERCEDES-BENZ      A202 333 00 27
MERCEDES-BENZ      A210 330 00 35
MERCEDES-BENZ      A210 333 04 27
MERCEDES-BENZ      A211 330 03 35

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 400 289 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.