Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 305,5 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 72 | |
Wysokość [mm] | 49,7 | |
Ilość otworów | 5 | |
Wymiar gwintu | 15,6 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 118 | |
Minimalna grubość [mm] | 24 | |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany | |
Kolor | czarny | |
Powierzchnia | lakierowany | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R02 C0185/0553 | |
nr EAN | 3322937390410 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DF4275S TRW
NISSAN | 40206-00QAE | |
NISSAN | 40206-00QAF | |
NISSAN | 40206-00QAG | |
NISSAN | 77012-06845 | |
NISSAN | 82000-10519 | |
OPEL | 44 13 734 | |
OPEL | 4408275 | |
OPEL | 4414632 | |
OPEL | 91159915 | |
OPEL | 91165426 | |
OPEL | 93161253 | |
RENAULT | 77 01 206 845 | |
RENAULT | 77 11 130 077 | |
RENAULT | 82 00 227 715 | |
VAUXHALL | 44 13 734 | |
VAUXHALL | 91159915 | |
VAUXHALL | 91165426 | |
VAUXHALL | 93161253 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa DF4275S TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DF4275S TRW:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.