Powierzchnia | lakierowany |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
średnica zewnętrzna [mm] | 337 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 30 |
Minimalna grubość [mm] | 27 |
Wysokość [mm] | 50,1 |
Ilość otworów | 5 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 67,4 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 120 |
Kolor | czarny |
nr EAN | 3322938090142 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DF6113S TRW
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
13576781, 569080
13501940, 13502215, 13576781, 13579153, 569080, 569081, 569274, 569335
OPEL | 13501940 | |
OPEL | 13502215 | |
OPEL | 13576781 | |
OPEL | 13579153 | |
OPEL | 5 69 080 | |
OPEL | 5 69 081 | |
OPEL | 5 69 274 | |
OPEL | 5 69 335 | |
SAAB | 13576781 | |
SAAB | 5 69 080 | |
VAUXHALL | 13501940 | |
VAUXHALL | 13502215 | |
VAUXHALL | 13576781 | |
VAUXHALL | 13579153 | |
VAUXHALL | 5 69 080 | |
VAUXHALL | 5 69 081 | |
VAUXHALL | 5 69 274 | |
VAUXHALL | 5 69 335 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa DF6113S TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DF6113S TRW:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.