Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Land Rover RANGE ROVER IV (L405) 3.0 SCV6 4x4 (2013.10-???) 340km » V10-1609 vaico
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Iv (l405) 3.0 Scv6 4x4 (2013.10-???) 340km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1609 VAICO

V10-1609 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-1609
95.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V10-1609

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Wymiar gwintu1 1/2-16 UN
Średnica wewnętrzna 1 [mm]100
Średnica wewnętrzna 2 [mm]111
Wysokość [mm]82
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]1,4
średnica zewnętrzna [mm]136
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz zaworem zwrotnym
Ciężar [kg]1,454
nr EAN4046001370533

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1609 VAICO

numery OEM:
AUDI      062 115 561
AUDI      062 115 561 A
AUDI      062 115 561 B
SEAT      062 115 561
SEAT      062 115 561 A
SEAT      62115561
SEAT      62115561A
SKODA      062 115 561
SKODA      062 115 561 A
SKODA      62115561
SKODA      62115561A
VOLKSWAGEN      062 115 561
VOLKSWAGEN      062 115 561 A
VOLKSWAGEN      062 115 561 B
VOLKSWAGEN      62 115 561
VOLKSWAGEN      62 115 561 A
VAG      062 115 561
VAG      062 115 561 A
VAG      062 115 561 B
VAG      62 115 561
VAG      62 115 561 A

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1609 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.