Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 109 620 topran

Filtr oleju 109 620 TOPRAN

109 620 Filtr oleju TOPRAN
47.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

109 620

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Kształt z sześciokątem
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Gwintowana złączka 1
średnica zewnętrzna [mm] 135
Wysokość [mm] 93

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 109 620 TOPRAN

Filtr oleju 109 620 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Filtr oleju 109 620 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

062115561, 062115561A

numery OEM:
VOLKSWAGEN      062 115 561
VOLKSWAGEN      062 115 561A

Zastosowanie Filtr oleju 109 620 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 109 620 TOPRAN:

Mariusz, Piaseczno
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.