Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Tryb pracy | mechaniczne |
Ogrzewanie/chłodzenie | Wirnik łopatkowy metalowy |
Ciężar [kg] | 2,689 |
nr EAN | 4046001188831 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna, Original VAICO Qualität V30-50035 VAICO
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
1162001101, 1162001201, 1162001301, 1162001401, 1162001601, 1162001701, A1162001101, A1162001201, A1162001301, A1162001401, A1162001601, A1162001701
MERCEDES-BENZ | 116 200 11 01 | |
MERCEDES-BENZ | 116 200 12 01 | |
MERCEDES-BENZ | 116 200 13 01 | |
MERCEDES-BENZ | 116 200 14 01 | |
MERCEDES-BENZ | 116 200 16 01 | |
MERCEDES-BENZ | 116 200 17 01 | |
MERCEDES-BENZ | A 116 200 11 01 | |
MERCEDES-BENZ | A 116 200 12 01 | |
MERCEDES-BENZ | A 116 200 13 01 | |
MERCEDES-BENZ | A 116 200 14 01 | |
MERCEDES-BENZ | A 116 200 16 01 | |
MERCEDES-BENZ | A 116 200 17 01 |
Zastosowanie Pompa wodna, Original VAICO Qualität V30-50035 VAICO w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.