Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 10-05-510 ashika

Filtr oleju 10-05-510 ASHIKA

10-05-510 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-05-510
Filtr oleju 10-05-510
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

10-05-510

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 67
średnica zewnętrzna [mm] 80,3
Średnica zabudowy [mm] 63
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
nr EAN 8033001187847
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-05-510 ASHIKA

numery OEM:
BMW      MD322508
MITSUBISHI      1230A153
MITSUBISHI      MD007095
MITSUBISHI      MD007360
MITSUBISHI      MD031805
MITSUBISHI      MD071462A
MITSUBISHI      MD084693
MITSUBISHI      MD136466
MITSUBISHI      MD322508
MITSUBISHI      MD356000
MITSUBISHI      MR984204
MITSUBISHI      MZ690070
MITSUBISHI      MZ690900
MITSUBISHI      MZ690901
MITSUBISHI      SMD136466
MITSUBISHI      TS200004
SMART      1221800110
SMART      A1221800110
GONOW      710020004

Zastosowanie Filtr oleju 10-05-510 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-05-510 ASHIKA:

2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.