Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-06-601 ashika

Filtr oleju 10-06-601 ASHIKA

10-06-601 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-06-601
Filtr oleju 10-06-601
10-06-601
14.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-06-601

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 77
średnica zewnętrzna [mm] 80
Średnica zabudowy [mm] 63
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16 UNF
nr EAN 8033001187984

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-06-601 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      15601-73000
DAIHATSU      15601-73001
DAIHATSU      15601-82706
DAIHATSU      15601-87103
DAIHATSU      15601-87201
DAIHATSU      15601-87203
DAIHATSU      15601-87702
DAIHATSU      15601-87802
DAIHATSU      16510A73013
NISSAN      16510-87203
SUBARU      16510-73010
SUZUKI      16510-73000
SUZUKI      16510-73001
SUZUKI      16510-73002
CHEVROLET      16510-73013
CHEVROLET      16510-A73013-000
CHEVROLET      1651073013000
CHEVROLET      16510A7301300
CHEVROLET      16510A73020000
CHEVROLET      25183779
CHEVROLET      94599006
CHEVROLET      96325703
CHEVROLET      965654412
CHEVROLET      96570765
DAEWOO      16510A73013
DAEWOO      16510A73020000
DAEWOO      96565412

Zastosowanie Filtr oleju 10-06-601 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-06-601 ASHIKA:

2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.