Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik » 13.001 asmet

Tłumik końcowy 13.001 ASMET

13.001 Tłumik końcowy ASMET
asmet 13.001
Tłumik końcowy 13.001
 

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

13.001

producent:

ASMET

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik końcowy 13.001 ASMET

Tłumik układu wydechowego tył pasuje do: HONDA ACCORD VI 1.6-2.3 10.98-06.03
numery OEM:
HONDA      18030S1AE01
HONDA      18030S1AE02
HONDA      18030S1AE11
HONDA      18030S1AE12

Zastosowanie Tłumik końcowy 13.001 ASMET w samochodach:

Opinie Klientów o Tłumik końcowy 13.001 ASMET:

2023-04-15
 4/5
W oryginale są dospawane nakrętki do mocowania ten nie posiada ale jakość i dopasowanie Bardzo dobre
2021-05-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-22
 2/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-09
 5/5
Ostatnio tłumik do BMW i amortyzatory do Fiesty. Ceny konkurencyjne. Spory wybór części - pierwszego montażu jak i w asortymencie budżetowym.
2022-11-20
 5/5
Tłumik pasuje, wykonany b. dobrze.
2023-02-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.