Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 66 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 | |
Moment dokręcenia [Nm] | 90 | |
Minimalna grubość [mm] | 20 | |
Powierzchnia | pokryty | |
średnica zewnętrzna [mm] | 266 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami | |
Wysokość [mm] | 34,2 | |
Ilość otworów | 4 | |
nr EAN | 8020584031155 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, COATED DISC LINE 09.8695.11 BREMBO
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
1613191380, 1618890480, 1629058880, 4246W1, 424916, 424983, 4249G1, E169141
1613191380, 1618890480, 1629058880, 4246W7, 424915, 424983, 4249G1, E169141
1618890480, 3556159, 3637225
CITROËN | 1613191380 | |
CITROËN | 1618890480 | |
CITROËN | 1629058880 | |
CITROËN | 4246W1 | |
CITROËN | 424916 | |
CITROËN | 424983 | |
CITROËN | 4249G1 | |
CITROËN | E169141 | |
OPEL | 1618890480 | |
OPEL | 3556159 | |
OPEL | 3637225 | |
PEUGEOT | 1613191380 | |
PEUGEOT | 1618890480 | |
PEUGEOT | 1629058880 | |
PEUGEOT | 4246W7 | |
PEUGEOT | 424915 | |
PEUGEOT | 424983 | |
PEUGEOT | 4249G1 | |
PEUGEOT | E169141 | |
VAUXHALL | 1618890480 | |
FENGSHEN | 4541000 | |
DONGFENG CITROEN | C00004246W1 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, COATED DISC LINE 09.8695.11 BREMBO w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, COATED DISC LINE 09.8695.11 BREMBO:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.