oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 91 |
Ciężar [kg] | 0,546 |
Rozmiar klucza | 23 |
z nakrętką zabezpieczającą | |
parzyste numery artykułów | 184022 |
Wymiar gwintu wewnętrznego | M16 x 1,5 |
Wymiar gwintu zewnętrznego | M12 x 1,5 |
oś przednia, z lewej | |
oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 324 |
Ciężar [kg] | 0,729 |
Rozmiar klucza | 38 |
Średnica zewnętrzna [mm] | 40 |
z nakrętką zabezpieczającą | |
Wymiar gwintu zewnętrznego | M16 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 | |
Długość [mm] | 309 | |
nr EAN | 4047437542587 |
Jednostka | szt. |
Parzyste numery artykułów | 43512 01 |
Długość [mm] | 94 |
Wymiar stożka [mm] | 18 |
Gwint zewn. [mm] | M12x1,5 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
Lokalizacja w aucie | Z lewej |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
EAN | 4047437544253 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Lokalizacja w aucie | Z prawej |
Parzyste numery artykułów | 43511 01 |
EAN | 4047437544277 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 94 |
wymagana liczba | 1 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
sparowany numer artykułu | 116 020 0059/HD |
zalecana wymiana parami |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 94 |
wymagana liczba | 1 |
Wersja wzmocniona | |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
sparowany numer artykułu | 116 020 0060/HD |
zalecana wymiana parami |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024