Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 120 |
Ciężar [kg] | 0,572 |
Rozmiar klucza | 22 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z nakrętką koronową |
uwzględnić informację serwisową | |
sparowany numer artykułu | 183077 |
Wymiar stożka 1 [mm] | 13 |
Wymiar stożka 2 [mm] | 15 |
Wymiar gwintu wewnętrznego | M16 x 1,5 |
Wymiar gwintu zewnętrznego | M10 x 1,25 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 120 | |
Rozmiar gwintu 1 | 10x1,25 | |
Rozmiar gwintu 2 | 16x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
parzyste numery artykułów | 37-16 020 0053/HD | |
nr EAN | 4040074282106 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Długość [mm] | 120 | |
Rozmiar gwintu 1 | 10x1,25 | |
Rozmiar gwintu 2 | 16x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
parzyste numery artykułów | 37-16 020 0052/HD | |
nr EAN | 4040074282113 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 303 | |
Tylko w połączeniu z | NUT + WASHER | |
nr EAN | 5413978272020 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Zbieżność stożka | 1/6 | |
Długość [mm] | 120 | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 13,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R | |
parzyste numery artykułów | 87539 | |
nr EAN | 5413978276578 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Zbieżność stożka | 1/6 | |
Długość [mm] | 120 | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 13,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R | |
parzyste numery artykułów | 87538 | |
nr EAN | 5413978276585 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023