
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 237 |

| Długość [mm] | 221 |
| Wymiar stożka [mm] | 17 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| sparowany numer artykułu | 840 1449 10 |

| Długość [mm] | 221 |
| Wymiar stożka [mm] | 17 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| sparowany numer artykułu | 840 1448 10 |

| parzyste numery artykułów | 108891 |
| Długość [mm] | 222 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,86 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054224088906 |

| parzyste numery artykułów | 108890 |
| Długość [mm] | 222 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,86 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054224088913 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 39079 01 |
| nr EAN | 4047437474260 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 39078 01 |
| nr EAN | 4047437474284 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Długość [mm] | 213 |
| Długość całkowita [mm] | 249 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| nr EAN | 4047437470842 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 219 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 116 020 0051/HD |
| nr EAN | 4040074252185 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 219 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 116 020 0050/HD |
| nr EAN | 4040074252192 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 235 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074280836 |

| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 236 |
| nr EAN | 5703858971564 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 235 |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| Wersja wzmocniona | |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1,5 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 235 |
| Ciężar [kg] | 0,42 |
| nr EAN | 8435130367150 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025