Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | FM12X1.5 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 12 |
Długość [mm] | 141 |
nr EAN | 8717109320152 |
Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 277 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1.5 RHT |
Rozmiar gwintu 2 | FM14X1.5 RHT |
nr EAN | 8717109325386 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12X1,5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
nr EAN | 3358960635112 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint zewn. [mm] | RHT 12X1,5 |
nr EAN | 3358960646507 |
Długość [mm] | 159 |
Szerokość [mm] | 38 |
Wysokość [mm] | 65 |
nr EAN | 5012759930625 |
Długość [mm] | 277 |
Szerokość [mm] | 37 |
Wysokość [mm] | 37 |
nr EAN | 5012759286708 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 A |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 273 |
nr EAN | 4014870435424 |
Wymiar stożka [mm] | 11,9 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M10x1,25 A |
nr EAN | 4014870436032 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,348 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816112792 |
Długość [mm] | 277 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,5 |
dla numeru OE | 9948343 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816436409 |
Wymiar gwintu | FM12X1.5R |
Długość [mm] | 140 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar stożka [mm] | 12 |
Zbieżność stożka | 1/10 |
nr EAN | 5902473017965 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
nr EAN | 4047437049130 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Drążek / rozpórka | Podpora ochronna |
nr EAN | 8001063739724 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
nr EAN | 5907558553529 |
Ciężar [kg] | 0,400 |
Wymagana ilość | 2 |
Gwint wewnętrzny [mm] | 12 x 1,5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Długość opakowania [cm] | 21,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 8 |
Wysokość opakowania [cm] | 8 |
nr EAN | 5412096242878 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica 1 [mm] | 13 |
Kształt | prosty |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 159 |
Długość 2 [mm] | 24,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
Długość opakowania [cm] | 20 |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 5010874758742 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Wymiar gwintu | 12x1,5 |
nr EAN | 5703858462796 |
Rozmiar gwintu 1 | 12x1,5 |
Długość [mm] | 276 |
nr EAN | 5703858646424 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Długość [mm] | 140 |
Wymiar gwintu | M12 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12X1,5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M12x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 |
Długość [mm] | 140 |
Ciężar [kg] | 0,415 |
nr EAN | 8435130302298 |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | z prawej |
Zbieżność stożka | 1/10 |
Długość [mm] | 140 |
Wymiar gwintu | FM12X1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 12 |
Rozmiar gwintu 1 | MM10x1,25R |
nr EAN | 5413978105892 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,5R |
Długość przegub osiowy [mm] | 272 |
Tylko w połączeniu z | NUT |
nr EAN | 5413978158607 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
nr EAN | 3322937905379 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025