Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » układ kierowniczy Volvo F7 » końcówki drążków kierowniczych Volvo F7

końcówki drążków kierowniczych do VOLVO F7

wybierz typ samochodu VOLVO F7:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 249
Szerokość [mm] 38
Wysokość [mm] 73
nr EAN 5012759849842
Długość [mm] 249
Szerokość [mm] 38
Wysokość [mm] 73
nr EAN 5012759849859
Długość [mm] 180
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,450
nr EAN 4027816176091
parzyste numery artykułów 11855
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,310
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816118510
parzyste numery artykułów 11851
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,310
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816118558
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 200
Średnica 1 [mm] 12
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1
Rozmiar gwintu 2 M14X1.5
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 5010874754881
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 14
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 233
Długość 2 [mm] 18
Rozmiar gwintu 1 M14X1.5
Rozmiar gwintu 2 M10X1.25
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 11
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5010874754423
Rozmiar gwintu 1 14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm] 184
nr EAN 5703858464868
parzyste numery artykułów 62 71 0005
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,31
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688510716
parzyste numery artykułów 62 71 0004
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,31
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688510723
Długość [mm] 230
Gwint zewn. [mm] M14x1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Wymiar gwintu M10x1,25
Wymiar stożka [mm] 12,2
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
parzyste numery artykułów JTE274
nr EAN 3322937906215
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.