Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Hyundai i20 III (BC3, BI3) » stabilizator, mocowanie Hyundai i20 III (BC3, BI3) » łącznik stabilizatora Hyundai i20 III (BC3, BI3)

łącznik stabilizatora do HYUNDAI i20 III (BC3, BI3)

wybierz typ samochodu HYUNDAI i20 III (BC3, BI3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M12 x 1,25 x 33
Rozmiar gwintu 3 M12 x 1,25 x 33
Długość [mm] 320
Szerokość [mm] 40
Wysokość [mm] 117
nr EAN 5012759980057
Długość [mm] 282
Grubość [mm] 70,0
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Długość gwintu [mm] 33
Rozmiar klucza 17
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Średnica [mm] 9,0
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,411
dla numeru OE 54830-C8000
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054224036044
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]282
Ciężar [kg]0,51
Średnica 1 [mm]18
Średnica 2 [mm]18
Średnica 3 [mm]9
MateriałStal
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 1M12X1.25
Rozmiar gwintu 2M12X1.25
dla numeru OE54830-C8000
Strona zabudowyOś przednia
Średnica [mm]9
Długość [mm]282
Gwint zewn. [mm]M12 x 1,25
MateriałStal
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z nakrętką
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.