Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » silnik Alfa Romeo 90 (162_) » zawieszenie silnika Alfa Romeo 90 (162_) » poduszki silnika Alfa Romeo 90 (162_)

poduszki silnika do ALFA ROMEO 90 (162_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO 90 (162_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
158.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,79
nr EAN 3358966015529
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,20
nr EAN 3358960128294
cena brutto:
157.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,779
nr EAN 4027816156604
cena brutto:
243.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,240
dla numeru OE 22 11 6 750 862
nr EAN 4027816237693
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
cena brutto:
168.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4047437026452
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,792
nr EAN 5907558526288
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 5903364333836
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4031185165105
Wymagana ilość 1
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z przodu
Materiał Guma / metal
Masa [g] 777
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8033989126777
Materiał Guma / metal
Masa [g] 740
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 8033989126913
Materiał Guma / metal
Masa [g] 746
Wymagana ilość 1
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 8033989126920
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
MateriałGuma / metal
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
MateriałGuma / metal
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyz tyłu
Długość [mm]34
Długość [mm]69,5
Gwint zewn. [mm]M8 x 1,25
MateriałGuma / metal
średnica zewnętrzna [mm]36,0
średnica zewnętrzna [mm]50,0
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 22316773125
nr EAN 3660872441867
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,240
nr EAN 4044688237699
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.