Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 123003 frenkit

Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa 123003 FRENKIT

123003 Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa FRENKIT
26.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

123003

producent:

FRENKIT

Średnica [mm] 23,8
System hamulcowy Ate/Fag

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa 123003 FRENKIT

numery OEM:
AUDI      251698201C
BMW      34311103743
MERCEDES-BENZ      0004302760
MERCEDES-BENZ      0004307660
MERCEDES-BENZ      0005860643
MERCEDES-BENZ      0005865188
MERCEDES-BENZ      0005869143
MERCEDES-BENZ      0014204660
MERCEDES-BENZ      0014304660
MERCEDES-BENZ      0014305160
MERCEDES-BENZ      0015860443
MERCEDES-BENZ      0015865543
MERCEDES-BENZ      0015869343
MERCEDES-BENZ      0025869643
MERCEDES-BENZ      0034302750
OPEL      1605160
OPEL      1605161
VOLVO      273117

Zastosowanie Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa 123003 FRENKIT w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.