Materiał wirnika pompy wody | blacha stalowa |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Tryb pracy | mechaniczne |
nr EAN | 8032747103173 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA1185 GRAF
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
210108796R
2101000Q2C
4423053, 95517866
6262000007, A6262000007
6000616650
FIAT | 6000616650 | |
MERCEDES-BENZ | 626 200 00 07 | |
MERCEDES-BENZ | A626 200 00 07 | |
NISSAN | 21010-00Q2C | |
OPEL | 4423053 | |
OPEL | 95517866 | |
RENAULT | 21 01 087 96R | |
VAUXHALL | 4423053 | |
VAUXHALL | 95517866 |
Zastosowanie Pompa wodna PA1185 GRAF w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna PA1185 GRAF:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.