Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 5DA 006 623-041 hella

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-041 HELLA

5DA 006 623-041 Jednostka sterująca, układ zapłonowy HELLA
154.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

5DA 006 623-041

producent:

HELLA

Ograniczenia producenta Bosch
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4082300038347

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-041 HELLA

Moduł zapłonowy (3 pin) pasuje do: ALFA ROMEO 33; CITROEN AX, BX, XM; FORD ESCORT III, ESCORT III EXPRESS, ESCORT IV, ESCORT IV EXPRESS, ESCORT V, ESCORT V EXPRESS, ESCORT VI 1.0-2.0 09.80-01.99
numery OEM:
ALFA ROMEO      60755012
ALFA ROMEO      60755094
CITROËN      5945.45
CITROËN      5945.55
CITROËN      94.531.304.80
CITROËN      94531304
CITROËN      97.531.304.80
CITROËN      97531304
FIAT      60755012
FIAT      60755094
FORD      6 153 451
FORD      6 153 452
FORD      6 159 437
FORD      84SF12K067BA
FORD      86BF12K062A
FORD      86BF12K062AA
FORD      86BF12K062AA, EDY8
LANCIA      60755012
LANCIA      60755094
PEUGEOT      5945.45
PEUGEOT      5945.55
FERRARI      607 5501 2
FERRARI      607 5509 4
FORD USA      6 153 451
FORD USA      6 159 437
FORD USA      84SF12K067BA
FORD USA      86BF12K062A
FORD USA      86BF12K062AA

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-041 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-041 HELLA:

2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.