Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 5DA 193 175-431 hella

Cewka zapłonowa 5DA 193 175-431 HELLA

5DA 193 175-431 Cewka zapłonowa HELLA
184.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

5DA 193 175-431

producent:

HELLA

Sposób montażu przykręcany
Liczba otworów do mocowania 2
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 4
Cewka zapłonowa łącznie ze złączem do świecy
nr EAN 4082300558449

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA 193 175-431 HELLA

Cewka zapłonowa pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, SAXO, XSARA, XSARA PICASSO, XSARA/HATCHBACK, PEUGEOT 106 II, 206, 306, PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.1-1.6 04.93-12.15

Cewka zapłonowa 5DA 193 175-431 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Cewka zapłonowa 5DA 193 175-431 producenta HELLA

CITROËN

597072, 597074, 5970A9, 9628158580

PEUGEOT

5970A9, 597072, 597074, 9628158580

numery OEM:
CITROËN      5970 72
CITROËN      5970 74
CITROËN      5970 A9
CITROËN      96 281 58 580
PEUGEOT      5970 A9
PEUGEOT      5970.72
PEUGEOT      5970.74
PEUGEOT      96 281 58 580

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA 193 175-431 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA 193 175-431 HELLA:

Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Warszawa
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.
Adam, Gorlice
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.