Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 5DA 193 175-541 hella

Cewka zapłonowa 5DA 193 175-541 HELLA

5DA 193 175-541 Cewka zapłonowa HELLA
109.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

5DA 193 175-541

producent:

HELLA

Sposób montażu przykręcany
Liczba otworów do mocowania 4
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 3
Cewka zapłonowa Wtykowa cewka zapłonowa
nr EAN 4082300563023

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA 193 175-541 HELLA

Cewka zapłonowa pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), 7 (E32), 7 (E38), 8 (E31) 1.8-4.0 03.90-11.01
numery OEM:
BMW      1 402 440
BMW      1 720 166
BMW      1 726 176
BMW      1 742 925
BMW      1 748 394
BMW      1 777 666
BMW      7 599 218
MINI      1 703 359
MINI      1 720 166
MINI      1 720 877
MINI      1 726 176
MINI      1 726 177
MINI      1 726 178
MINI      1 730 765
MINI      1 731 178 B
MINI      1 742 925
MINI      1 748 394
MINI      1 777 666
MINI      12 13 1 317 585
MINI      12 13 1 402 440
MINI      12 13 1 402 713
MINI      12 13 1 703 359
MINI      12 13 1 720 166
MINI      12 13 1 726 176
MINI      12 13 1 726 177
MINI      12 13 1 726 178
MINI      12 13 1 727 108
MINI      12 13 1 729 842
MINI      12 13 1 730 765
MINI      12 13 1 730 766
MINI      12 13 1 731 134
MINI      12 13 1 731 884
MINI      12 13 1 748 394
MINI      12 13 1 777 666
MINI      12 13 7 703 359
MINI      12 13 9 066 468
MINI      7 599 218
MINI      9 066 468

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA 193 175-541 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA 193 175-541 HELLA:

2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.