Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Suzuki SAMURAI samochód terenowy zamknięty (SJ_) 1.3 Napęd na wszystkie koła (SJ413) (1988.11-2004.12) 64km » 5DA 230 035-211 hella
wybrany samochód: 
Suzuki Samurai Samochód Terenowy Zamknięty (sj_) 1.3 Napęd Na Wszystkie Koła (sj413) (1988.11-2004.12) 64km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 5DA 230 035-211 HELLA

5DA 230 035-211 Cewka zapłonowa HELLA
147.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

5DA 230 035-211

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Sposób montażuprzykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz dodatkami
Liczba otworów do mocowania4
Ilość biegunów2
Cewka zapłonowacewka do rozdzielacza zapłonu
nr EAN4082300759778

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA 230 035-211 HELLA

Cewka zapłonowa pasuje do: TOYOTA 4 RUNNER II, HILUX V, LAND CRUISER 2.4 12.88-07.97
numery OEM:
TOYOTA      72951005800
TOYOTA      9091902106
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA 230 035-211 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA 230 035-211 HELLA:

Krystian, Oborniki Śląskie
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Warszawa
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.
Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Gorlice
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.