Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 5DA 230 036-181 hella

Cewka zapłonowa 5DA 230 036-181 HELLA

5DA 230 036-181 Cewka zapłonowa HELLA
164.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:4 szt.

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

5DA 230 036-181

dostawca:

HELLA

Sposób montażu przykręcany
Liczba otworów do mocowania 1
Ilość biegunów 4
Cewka zapłonowa Wtykowa cewka zapłonowa
nr EAN 4082300759105

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA 230 036-181 HELLA

Cewka zapłonowa pasuje do: BUICK ENCLAVE, CADILLAC CTS, CTS SPORT, SRX, CHEVROLET CAMARO, CAPTIVA, OPEL ANTARA A, INSIGNIA A, SAAB 9-5, SUZUKI GRAND VITARA II 2.8-3.6 06.06-

Cewka zapłonowa 5DA 230 036-181 ma zastosowanie do modeli samochodów

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

CADILLAC

ESCALADE, CTS, XLR, SRX, STS, DEVILLE, BLS

SUZUKI

JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI

Numery OE Cewka zapłonowa 5DA 230 036-181 producenta HELLA

SUZUKI

3340078J00, 3340078J01, 3340078J02, 3340078J03

numery OEM:
SUZUKI      3340078J00
SUZUKI      3340078J01
SUZUKI      3340078J02
SUZUKI      3340078J03
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA 230 036-181 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA 230 036-181 HELLA:

Adam, Gorlice
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Warszawa
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.
Krystian, Oborniki Śląskie
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.