średnica zewnętrzna [mm] | 280 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 16 | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Minimalna grubość [mm] | 14,2 | |
Wysokość [mm] | 82 | |
Wzór otworów/Ilość otworów | 05/10 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 130 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 79 | |
Ciężar [kg] | 7,3 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez piasty koła | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez sworznia mocującego koła | |
Powierzchnia | pokryty | |
Techniczny numer informacyjny | 54162PRO | |
nr EAN | 4082300373646 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PRO 8DD 355 108-981 HELLA
CITROËN | 1606401780 | |
CITROËN | 1607880580 | |
CITROËN | 1618863480 | |
CITROËN | 4246Z1 | |
CITROËN | 4246Z3 | |
CITROËN | 424939 | |
CITROËN | 424940 | |
CITROËN | 4249A2 | |
CITROËN | 4249E7 | |
CITROËN | 4249G6 | |
CITROËN | 4249K8 | |
CITROËN | 4249K9 | |
FIAT | 1341047080 | |
FIAT | 46833807 | |
FIAT | 51740248 | |
FIAT | 51749275 | |
FIAT | 51856411 | |
FIAT | 51856412 | |
FIAT | 71740117 | |
FIAT | 71772276 | |
FIAT | 71773399 | |
PEUGEOT | 1606401780 | |
PEUGEOT | 1607880580 | |
PEUGEOT | 1618863480 | |
PEUGEOT | 4246Z1 | |
PEUGEOT | 4246Z3 | |
PEUGEOT | 424939 | |
PEUGEOT | 424940 | |
PEUGEOT | 4249A2 | |
PEUGEOT | 4249E7 | |
PEUGEOT | 4249K8 | |
PEUGEOT | 4249K9 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PRO 8DD 355 108-981 HELLA w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, PRO 8DD 355 108-981 HELLA:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.