Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 429-821 hella

Alternator 8EL 012 429-821 HELLA

8EL 012 429-821 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-821
Alternator 8EL 012 429-821
8EL 012 429-821
529.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:2 szt. wysyłka Poniedziałek
:2 szt. wysyłka Wtorek

    Ocena:
numery handlowe:

CA1780IR

numer części:

8EL 012 429-821

dostawca:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 49
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300551006

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-821 HELLA

Alternator (14V, 90A) pasuje do: FORD FIESTA V, FUSION, MAZDA 2 1.2-1.6 11.01-12.12

Alternator 8EL 012 429-821 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE Alternator 8EL 012 429-821 producenta HELLA

FORD

1140139, 1436603, 1478281, 2S6T10300DB, 2S6T10300DA, 2S6T10300DC, 2S6T10300DD, 2S6T10300DE

MAZDA

C40118300, C40118300A, C40118300B

numery OEM:
FORD      1 140 139
FORD      1 436 603
FORD      1 478 281
FORD      2S6T 10300 DB
FORD      2S6T10300DA
FORD      2S6T10300DC
FORD      2S6T10300DD
FORD      2S6T10300DE
MAZDA      C401-18-300
MAZDA      C40118300A
MAZDA      C40118300B
MITSUBISHI      A005TA7792
MITSUBISHI      A5T A7792
MITSUBISHI      A5TA7792
zamienniki:
8EL 738 190-001
brak
HELLA
440433
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-821 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.