Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa Bmw X3 (G01, F97, G08) sDrive 18 d Mild-Hybrid (2020.07-???) 136km » 8TL 359 003-091 hella
wybrany samochód: 
Bmw X3 (g01, F97, G08) Sdrive 18 D Mild-hybrid (2020.07-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hydrauliczna układu kierowniczego 8TL 359 003-091 HELLA

8TL 359 003-091 Pompa hydrauliczna układu kierowniczego HELLA
hella 8TL 359 003-091
Pompa hydrauliczna układu kierowniczego 8TL 359 003-091
406.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8TL 359 003-091

producent:

HELLA

Ciśnienie [bar]100
Tryb pracyhydrauliczny
Ø koła pasowego [mm]125
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
dla producentów przekładni kierowniczychLUK, ZF
Liczba rowków6
Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hydrauliczna układu kierowniczego 8TL 359 003-091 HELLA

Pompa hydrauliczna przekładni kierowniczej (nowy) pasuje do: MERCEDES M (W163) 3.2-5.4 02.98-06.05
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      002 466 38 01
MERCEDES-BENZ      002 466 38 01 80
MERCEDES-BENZ      002 466 81 01
MERCEDES-BENZ      0024668101
MERCEDES-BENZ      A 002 466 38 01
MERCEDES-BENZ      A 002 466 38 01 80
MERCEDES-BENZ      A 002 466 81 01
MERCEDES-BENZ      A 246 638 01 80

Zastosowanie Pompa hydrauliczna układu kierowniczego 8TL 359 003-091 HELLA w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.