Dodatkowe informacje o produkcie POMPA WODY 10C5057-JPN JPN
ALFA ROMEO | 68000693AA | |
ALFA ROMEO | 68000693AB | |
ALFA ROMEO | 68000693AC | |
ALFA ROMEO | K68000693AA | |
AUDI | 038121011C | |
AUDI | 038121011D | |
AUDI | 038121011H | |
AUDI | 038121011J | |
AUDI | 038121011K | |
AUDI | 03L121011B | |
AUDI | 03L121011G | |
AUDI | 03L121011GX | |
DODGE | K68000693AA | |
FORD | 1100635 | |
FORD | 1310015 | |
FORD | 1457395 | |
FORD | 1673518 | |
MITSUBISHI | MN980134 | |
MITSUBISHI | MN980266 | |
MITSUBISHI | MN980447 | |
VOLKSWAGEN | 038121011C | |
VOLKSWAGEN | 038121011D | |
VOLKSWAGEN | 038121011H | |
VOLKSWAGEN | 038121011J | |
VOLKSWAGEN | 038121011K | |
VOLKSWAGEN | 03L121011B | |
JEEP | 68000693A | |
JEEP | 68000693AA | |
JEEP | 68000693AB | |
JEEP | 68000693AC | |
JEEP | K68000693AA |
Zastosowanie POMPA WODY 10C5057-JPN JPN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.