Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Fiat PUNTO (188_) 1.9 JTD (2003.06-2012.03) 101km » 10F1010-JPN jpn
wybrany samochód: 
Fiat Punto (188_) 1.9 Jtd (2003.06-2012.03) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

filtr oleju 10F1010-JPN JPN

10F1010-JPN filtr oleju JPN
15.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

10F1010-JPN

producent:

JPN

NISSAN PRIMERA QG16/18/20DE DOHC 1.6I 16V, 1.8I 16V, 2.0I16V 96->, NISSAN MAXIMA 2.0I 24V, 2.3I 24V, 3.5I 24V 06->, NOTE HR16DE DOHC 1.6I 16V 06->, QASHQAI 1.6I 16V, 2.0I 16V 06->, INFINITI FX35/M35 3
Gwint wewnętrzny [mm] : M20 x 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju 10F1010-JPN JPN

numery OEM:
NISSAN      15208-1HC0A
NISSAN      15208-3J400
NISSAN      15208-65F00
NISSAN      15208-65F0A
NISSAN      15208-65F0B
NISSAN      15208-9F600
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie filtr oleju 10F1010-JPN JPN w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju 10F1010-JPN JPN:

Mateusz, Zgorzelec
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.