Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10F2005-JPN jpn

filtr oleju 10F2005-JPN JPN

10F2005-JPN filtr oleju JPN
13.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

10F2005-JPN

producent:

JPN

TOYOTA /WSZYSTKIE OSOBOWE BENZYNOWE/ ->87
Gwint wewnętrzny [mm] : 3/4 - 16UNF

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju 10F2005-JPN JPN

numery OEM:
TOYOTA      08922-02003
TOYOTA      08922-02005
TOYOTA      15600-13051
TOYOTA      15601-13010
TOYOTA      15601-13011
TOYOTA      90080-91045
TOYOTA      90080-91058
TOYOTA      90915-03001
TOYOTA      90915-10001
TOYOTA      90915-10003
TOYOTA      90915-TA001
TOYOTA      90915-YZZC5
TOYOTA      90915-YZZC7
TOYOTA      90915-YZZJ1
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie filtr oleju 10F2005-JPN JPN w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju 10F2005-JPN JPN:

2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.