Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10F3002-JPN jpn

filtr oleju 10F3002-JPN JPN

10F3002-JPN filtr oleju JPN
15.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

10F3002-JPN

producent:

JPN

MAZDA B2200 F2 2.2I 99->, E2000 FE 2.0I 94->, MPV FS DOHC 2.2I 16V 99->, DEMIO B3/B5 98->, MX-3 B6 91->, MX-5 B6DOHC/BP 89->, PREMACY FP DOHC 99->, RX-7 13B 89->, RX-8 13B 1.3IT 03->, XEDOS-6 B6 DOHC

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju 10F3002-JPN JPN

numery OEM:
MAZDA      15208-AA09A
MAZDA      8651-14-302
MAZDA      8FG1-23-802-9A
MAZDA      B630-14-302
MAZDA      B631-14-302
MAZDA      B6Y1-14-302
MAZDA      BGY1-14-302
MAZDA      N350-14-302
MAZDA      PE01-14-302
MAZDA      RF01-23-802 9A
MITSUBISHI      MD134953
SUBARU      15208-AA021
SUBARU      15208-AA022
SUBARU      15208-AA023
SUBARU      15208-AA024
SUBARU      15208-AA060
SUBARU      15208-AA080
SUBARU      15208-AA100
SUBARU      15208-AA12A
SUBARU      15208-KA010
SUBARU      15208-KA012
SUBARU      15208-KA040
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie filtr oleju 10F3002-JPN JPN w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju 10F3002-JPN JPN:

2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.