Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Renault WIND (E4M_) 1.2 (E4MF) (2010.07-???) 101km » 7710023 kamoka
wybrany samochód: 
Renault Wind (e4m_) 1.2 (e4mf) (2010.07-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) MERCEDES CLS 11-17 7710023 KAMOKA

7710023 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) MERCEDES CLS 11-17 KAMOKA
kamoka 7710023
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) MERCEDES CLS 11-17 7710023
7710023

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7710023

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 95

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) MERCEDES CLS 11-17 7710023 KAMOKA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      651 200 12 15
MERCEDES-BENZ      651 200 17 15
MERCEDES-BENZ      651 200 28 00
MERCEDES-BENZ      6512000615
MERCEDES-BENZ      6512001500
MERCEDES-BENZ      A 651 200 12 15
MERCEDES-BENZ      A 651 200 17 15
MERCEDES-BENZ      A 651 200 28 00
MERCEDES-BENZ      A6512000615
MERCEDES-BENZ      A6512001500
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) MERCEDES CLS 11-17 7710023 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.