Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Citroën C5 III (RD_) 1.6 THP 155 (RD5FV8, RD5FNA) (2009.04-???) 156km » 7710108 kamoka
wybrany samochód: 
Citroën C5 Iii (rd_) 1.6 Thp 155 (rd5fv8, Rd5fna) (2009.04-???) 156km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C4 04-13, C5 01- 7710108 KAMOKA

7710108 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C4 04-13, C5 01- KAMOKA
kamoka 7710108
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C4 04-13, C5 01- 7710108
7710108
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7710108

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 89

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C4 04-13, C5 01- 7710108 KAMOKA

numery OEM:
FIAT      9630066680
LANCIA      9630066680
PEUGEOT      1338A0
PEUGEOT      9675707780
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C4 04-13, C5 01- 7710108 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.