Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7710231 kamoka

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO MITO 09-18 7710231 KAMOKA

7710231 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO MITO 09-18 KAMOKA
kamoka 7710231
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO MITO 09-18 7710231
7710231
73.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

7710231

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Dla numeru OE 1607738580
Temperatura otwarcia [°c] 88

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO MITO 09-18 7710231 KAMOKA

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO MITO 09-18 7710231 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO MITO 09-18 7710231 producenta KAMOKA

FIAT

0000055233327

PEUGEOT

1607738580

ALFA ROMEO

0000055233327

LANCIA

55233327

numery OEM:
ALFA ROMEO      0000055233327
CHRYSLER      0055233327
FIAT      0000055233327
LANCIA      55233327
PEUGEOT      1607738580
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO MITO 09-18 7710231 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO MITO 09-18 7710231 KAMOKA:

Adrian, Warszawa
2025-09-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.