Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Volvo S60 II (134) T4 (2010.04-2015.12) 180km » F105401 kamoka
wybrany samochód: 
Volvo S60 Ii (134) T4 (2010.04-2015.12) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, KAMOKA F105401 KAMOKA

F105401 Filtr oleju, KAMOKA KAMOKA
kamoka F105401
Filtr oleju, KAMOKA F105401
F105401
13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (27 ocen)
numer części:

F105401

producent:

KAMOKA

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]115
średnica zewnętrzna [mm]65
Średnica wewnętrzna 1 [mm]32
Średnica wewnętrzna 2 [mm]32
nr EAN5908242653167

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, KAMOKA F105401 KAMOKA

numery OEM:
BMW      11 42 2 247 018
BMW      88 00 2 157 525
PEUGEOT      1109T9
ROVER      GFE 391
ROVER      LRF 100150
ROVER      LRF 100150 L
LAND ROVER      LRF100150L

Zastosowanie Filtr oleju, KAMOKA F105401 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju, KAMOKA F105401 KAMOKA:

Arkadiusz, Wąglikowice
2020-05-24
 5/5
Dobra precyzja wykonania, przyzwoita cena polecam
Mariusz, Warszawa
2020-01-25
 5/5
Kolejny raz kupiłem części kamoka i wszystko jest jak należy
Wieslaw, Warszawa
2023-02-24
 5/5
pasuje polecam.
Piotr, Pogórze
2022-07-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Stargard
2021-12-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Wieliczka
2023-04-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dzmitry, Wołomin
2021-08-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, Skierniewice
2019-10-08
 5/5
od lat ta sama firma
MARIAN, WARSZAWA
2022-03-07
 5/5
kamoka dobry tani
Radosław, Boguszyn
2021-03-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Zdzisław, Czernice Borowe
2022-04-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Aleksander, Słupsk
2023-10-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Martyna, Samborowo
2020-08-26
 5/5
Zgodne z opisem
Krzysztof, Łódź
2021-12-01
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sandra, Blizne Łaszczyńskiego
2021-02-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Słubice
2020-02-13
 5/5
Zakup F101101 kamoka polecony przez mojego serwisanta
Grzegorz, Warszawa
2022-03-30
 5/5
Kupuje od kilku lat i nie ma mam zastrzeżeń, działa dobrze.
Piotr, Łabiszyn
2025-06-29
 5/5
pasuje
Tomasz, Wieliczka
2023-04-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Stargard
2023-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Warszawa
2025-05-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Gracjan, Pszczew
2020-03-31
 5/5
F100601 kamoka już założone w samochodzie, auto sprawuje się dobrze
Krzysztof, SZCZERCÓW
2020-05-25
 5/5
Sprzedawca dobrze dobrał mi tą część, pozdrawiam
Tomasz, Kalisz
2022-07-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Warszawa
2021-05-31
 5/5
Bardzo dobry produkt.
Przemysław, Dobrzany
2024-06-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.