Rodzaj filtra | Wkład filtra |
Wysokość [mm] | 125 |
Średnica [mm] | 53,0 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 22 |
nr EAN | 4057635006392 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 815/1D KNECHT
MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN
3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7
11428570590
11428570590, 11428575210, 8570590
BMW | 11428570590 | |
BMW | 11428575210 | |
BMW | 8570590 | |
MINI | 11428570590 |
Zastosowanie Filtr oleju OX 815/1D KNECHT w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju OX 815/1D KNECHT:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.