Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel ASTRA H GTC (A04) 1.9 CDTI (L08) (2005.09-2010.10) 120km » 4302319 kraft automotive
wybrany samochód: 
Opel Astra H Gtc (a04) 1.9 Cdti (l08) (2005.09-2010.10) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4302319 KRAFT AUTOMOTIVE

26.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4302319

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK4302319
Strona zabudowyOś przednia
nr EAN5901159195560

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4302319 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FORD      1 251 937
FORD      1 510 270
FORD      1 714 484
FORD      1 714 485*
FORD      1 715 414
FORD      1 780 104
FORD      1251937
FORD      1510270
FORD      1715414
FORD      1754076
FORD      1836649
FORD      3M513L519AA
FORD      3M513L519AB
FORD      BV613L519AA
VOLVO      274 502
VOLVO      274502
VOLVO      30 776 283
VOLVO      30776283
VOLVO      31 201 817
VOLVO      31 317 779
VOLVO      31201817
FORD USA      3M51 3L519 AA
FORD USA      3M51 3L519 AB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4302319 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.