Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Renault 12 Variable (117_, 133_) 1.3 (1337) (1973.08-1980.08) 60km » 153071762465 magneti marelli
wybrany samochód: 
Renault 12 Variable (117_, 133_) 1.3 (1337) (1973.08-1980.08) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 153071762465 MAGNETI MARELLI

153071762465 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
31.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:8 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154072427605, 71762465, OC1397

numer części:

153071762465

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]86,5
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Wymiar gwintuM 20x1,5-6H
średnica zewnętrzna [mm]76,5
nr EAN8050947019841
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071762465 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CITROËN      9809532380
FIAT      55242758
PEUGEOT      9809532380
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 153071762465 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071762465 MAGNETI MARELLI:

Stanisław, Nowy Korczyn
2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.