Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Kia SEPHIA (FA) 1.6 i (1995.01-1997.10) 80km » 153071762566 magneti marelli
wybrany samochód: 
Kia Sephia (fa) 1.6 I (1995.01-1997.10) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 153071762566 MAGNETI MARELLI

153071762566 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

71762566

numer części:

153071762566

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]65
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Wymiar gwintuM20X1,5
Średnica 1 [mm]72
Średnica 2 [mm]62
średnica zewnętrzna [mm]76
nr EAN8050947032901

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071762566 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
HONDA      15400-RZ0-G01
SSANGYONG      17318-40025
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 153071762566 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071762566 MAGNETI MARELLI:

Stanisław, Nowy Korczyn
2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.