Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TH 42 83 mahle

Termostat układu chłodzenia TH 42 83 MAHLE

TH 42 83 Termostat układu chłodzenia MAHLE
204.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:7 szt.

    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

72347001, 72347002

numer części:

TH 42 83

dostawca:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4009026932056

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TH 42 83 MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie) pasuje do: CITROEN BERLINGO/MINIVAN, C1, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 PLURIEL, NEMO, NEMO/MINIVAN, XSARA, FORD FIESTA V, FIESTA VI 1.4D/1.6D 09.01-

Termostat układu chłodzenia TH 42 83 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

SUZUKI

JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Termostat układu chłodzenia TH 42 83 producenta MAHLE

PEUGEOT

1336V6, 9671565980

FORD

1148098, 1348620, 1485768, 1516694, 1633908, 2S6Q8A586AA, 2S6Q8A586AB, 2S6Q8A586AC, 2S6Q8A586AD, 8M5Q8A586AA

CITROËN

1336V6

MAZDA

Y401151H0, Y401151H0A, Y401151H0B, Y401151H0C

SUZUKI

1769073J01000

TOYOTA

SU00100713

numery OEM:
CITROËN      1336V6
FORD      1148098
FORD      1348620
FORD      1485768
FORD      1516694
FORD      1633908
FORD      2S6Q8A586AA
FORD      2S6Q8A586AB
FORD      2S6Q8A586AC
FORD      2S6Q8A586AD
FORD      8M5Q8A586AA
MAZDA      Y401151H0
MAZDA      Y401151H0A
MAZDA      Y401151H0B
MAZDA      Y401151H0C
PEUGEOT      1336V6
PEUGEOT      9671565980
SUZUKI      1769073J01000
TOYOTA      SU00100713

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TH 42 83 MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TH 42 83 MAHLE:

Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Cezary, Radzanowo
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Ząbki
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Zgórsko (gm Sitkówka Nowiny)
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Ząbki
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JAROSŁAW, Świebodzin
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.