Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TI 181 89 mahle

Termostat układu chłodzenia TI 181 89 MAHLE

TI 181 89 Termostat układu chłodzenia MAHLE
mahle TI 181 89
Termostat układu chłodzenia TI 181 89
57.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

70808641, 70809041, H.047.89

numer części:

TI 181 89

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 89
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia
nr EAN 4250192996032

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TI 181 89 MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (89°C) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 PLURIEL, JUMPER I, NEMO, NEMO/MINIVAN, SAXO, XSARA, FIAT DUCATO, FIORINO 1.1-2.8D 04.93-
numery OEM:
CITROËN      1336-Q2
CITROËN      1336N1
PEUGEOT      1336-Q2
PEUGEOT      1336N1
PEUGEOT      9648542680
PEUGEOT      96O485 426 80
PEUGEOT      96 48542680

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TI 181 89 MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TI 181 89 MAHLE:

2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.