Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi 80 B2 sedan (811, 813, 814, 819, 853) 2.2 quattro (1982.08-1984.07) 136km » TX 30 71D mahle
wybrany samochód: 
Audi 80 B2 Sedan (811, 813, 814, 819, 853) 2.2 Quattro (1982.08-1984.07) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia TX 30 71D MAHLE

TX 30 71D Termostat układu chłodzenia MAHLE
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

2.145.71.312, 70808340, 70808740

numer części:

TX 30 71D

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]71
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
nr EAN4250192927845

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 30 71D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (71°C) pasuje do: AUDI 100 C4, 80 B4, A4 B5, A4 B6, A6 C4, A6 C5, A6 C6, A8 D2, A8 D3, ALLROAD C5, CABRIOLET B3, COUPE B3, V8, SKODA SUPERB I 2.4-4.2 10.88-07.10
numery OEM:
AUDI      078121113F
SKODA      078121113F
VOLKSWAGEN      078121113F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 30 71D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 30 71D MAHLE:

2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.