Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Renault 16 (115_) 1.6 TX (1156) (1974.06-1980.08) 93km » 18-0250 maxgear
wybrany samochód: 
Renault 16 (115_) 1.6 Tx (1156) (1974.06-1980.08) 93km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 18-0250 MAXGEAR

18-0250 Termostat układu chłodzenia MAXGEAR
91.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

18-0250

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5901619518885

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 18-0250 MAXGEAR

TERMOSTAT FIAT 500/PANDA 1,3D
numery OEM:
FIAT      55182499
FIAT      55199402
FIAT      93177343
FIAT      93193581
OPEL      1338841
OPEL      47 08 757
OPEL      55182499
OPEL      55224023
OPEL      6338022
OPEL      93177343
OPEL      93193581
OPEL      95526244
SUBARU      1769084E50
SUZUKI      17690-84E50
SUZUKI      1769084E50000
SUZUKI      1769084E51
SUZUKI      1769084E51000
SUZUKI      1769086J00000
SUZUKI      17690M86J00
SUZUKI      17690M86J00000
VAUXHALL      55182499
VAUXHALL      55224023
VAUXHALL      93177343
VAUXHALL      93193581
VAUXHALL      95526244

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 18-0250 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 18-0250 MAXGEAR:

2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.