Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi A3 kabriolet (8P7) 2.0 TDI (2008.04-2013.05) 140km » 18-0268 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A3 Kabriolet (8p7) 2.0 Tdi (2008.04-2013.05) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 18-0268 MAXGEAR

18-0268 Termostat układu chłodzenia MAXGEAR
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

18-0268

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5901619542910

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 18-0268 MAXGEAR

TERMOSTAT FORD 90C FOCUS II 1,8/2,0 04-
numery OEM:
FORD      1302167
FORD      1312630
FORD      1355791
FORD      1355792
FORD      1358179
FORD      1450962
FORD      1476110
FORD      1566316
FORD      4M5G8575EB
FORD      4M5G8575EC
FORD      4M5G8575ED
FORD      4M5G8575EE
FORD      4M5G8575EF
FORD      4M5G8575FB
FORD      4M5G8575FC
FORD      4M5G8575GA
FORD      4M5Z-8575-F
FORD      CP9Z-8592-G
FORD      RT1219
VOLVO      30711785
VOLVO      30731313
VOLVO      30757408
VOLVO      31251245
VOLVO      31293611
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 18-0268 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 18-0268 MAXGEAR:

Tomasz, Wroclaw
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Warszawa
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.