Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Bmw 5 Touring (G61, G99) M 5 Plug-in Hybrid Napęd na wszystkie koła (2024-???) 727km » 18-0652 maxgear
wybrany samochód: 
Bmw 5 Touring (g61, G99) M 5 Plug-in Hybrid Napęd Na Wszystkie Koła (2024-???) 727km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

OBUDOWA TERMOSTATU VW PASSAT 2,4/2,7/2,8 96-08 18-0652 MAXGEAR

18-0652 OBUDOWA TERMOSTATU VW PASSAT 2,4/2,7/2,8 96-08 MAXGEAR
maxgear 18-0652
89.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

18-0652

producent:

MAXGEAR

Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez termostatu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie OBUDOWA TERMOSTATU VW PASSAT 2,4/2,7/2,8 96-08 18-0652 MAXGEAR

OBUDOWA TERMOSTATU VW PASSAT 2,4/2,7/2,8 96-08
numery OEM:
AUDI      078 121 121K
SKODA      078 121 121K
VOLKSWAGEN      078 121 121K
zamienniki:
V10-0968
brak
VAICO
8071
brak
BIRTH

Zastosowanie OBUDOWA TERMOSTATU VW PASSAT 2,4/2,7/2,8 96-08 18-0652 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o OBUDOWA TERMOSTATU VW PASSAT 2,4/2,7/2,8 96-08 18-0652 MAXGEAR:

Jacek, Warszawa
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.
Tomasz, Wroclaw
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.