Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco T-WAY AD410T46 MY24 (2023-???) 460km » 18-0832 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco T-way Ad410t46 My24 (2023-???) 460km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona wentylatora 18-0832 MAXGEAR

18-0832 Osłona wentylatora MAXGEAR
119.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 7.00 zł
Kup
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

18-0832

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
dla numeru OE17 10 1 438 457
nr EAN5903766317755
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona wentylatora 18-0832 MAXGEAR

OBUDOWA WENTYLATORA BMW E39
numery OEM:
BMW      17 10 1 438 457
BMW      17 10 1 438 716
BMW      17 10 1 740 784
BMW      17 11 1 705 580
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona wentylatora 18-0832 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona wentylatora 18-0832 MAXGEAR:

Tadeusz, Koszalin
2025-10-21
 5/5
Części dobrej jakości.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.