
| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Średnica bębna hamulcowego | 203,0 | 
| Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 203,5 | 
| Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 49 | 
| Ilość otworów | 4 | 
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 98 | 
| nr EAN | 5901619571279 | 
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 19-2183 MAXGEAR
| ALFA ROMEO | 60813016 | |
| FIAT | 60813016 | 
Zastosowanie Bęben hamulcowy 19-2183 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy 19-2183 MAXGEAR:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.