dla numeru OE | 8-98061-813-0 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
maks. wymiar wykręcania bębna hamulca [mm] | 296,5 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulca [mm] | 66 |
Całkowita wysokość bębna hamulca [mm] | 81 |
Liczba otworów | 6 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 101 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 140 |
Średnica wewnętrzna bębna hamulca [mm] | 295 |
Liczba otworów do mocowania | 1 |
Dodatkowe informacje o produkcie BĘBEN HAM. ISUZU T. D-MAX 2,5 CRDI 12- 19-3718 MAXGEAR
ISUZU | 8-98061-813-0 | |
ISUZU | 8-98061-813-1 |
Zastosowanie BĘBEN HAM. ISUZU T. D-MAX 2,5 CRDI 12- 19-3718 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o BĘBEN HAM. ISUZU T. D-MAX 2,5 CRDI 12- 19-3718 MAXGEAR:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.