Rodzaj filtra | Wkład filtra |
Wysokość [mm] | 157 |
średnica zewnętrzna [mm] | 50,0 |
Ciężar [kg] | 0,5 |
nr EAN | 5902659765024 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-1218 MAXGEAR
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
68191349AA, K68191349AB
K68191349AA, K68191349AB
68191349AA, 68191349AB, 68191349AC, K68191349AB, K68191349AC
68191349AA, 68191349AB, 68191349AC
68191349AA, K68191349AA
CHRYSLER | 68191349AA | |
CHRYSLER | K68191349AA | |
DODGE | 68191349AA | |
DODGE | 68191349AB | |
DODGE | 68191349AC | |
FIAT | 68191349 AA | |
FIAT | K68191349AB | |
LANCIA | K68191349AA | |
LANCIA | K68191349AB | |
JEEP | 68191349AA | |
JEEP | 68191349AB | |
JEEP | 68191349AC | |
JEEP | K68191349AB | |
JEEP | K68191349AC |
Zastosowanie Filtr oleju 26-1218 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 26-1218 MAXGEAR:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.